Tuesday, February 18, 2014

Set Ibu Mengandung Shaklee untuk Kekal Cergas dan Bertenaga

 Makan untuk 2 orang! Ayat biasa yang selalu kita dengar kalau seseorang ibu itu disahkan mengandung. Betulkah makan 2 kali ganda itu cukup untuk memberi keperluan nutrisi yang sepenuhnya kepada ibu serta bayi dalam kandungan? Benarkah makanan yang diambil benar benar berkhasiat dan dengan hanya makan sahaja, semua yang dimakan diserap oleh tubuh dan terjamin kebersihannya? 
Adakah cara penyediaannya tidak merosakkan zat dan nutrisi dalam makanan tersebut.

set ibu mengandung shaklee Haaaaa.. tak confident kan? tak confident kan? Sebab tak yakin dengan apa yang kita makan dapat diserap oleh tubuh dan betul betul cukup untuk keperluan ibu dan bayi sebab tuh doktor bekalkan dengan pelbagai jenis vitamin. Doktor pun tak yakin yang kita akan dapat semua khasiat dari semua yang kita makan (tuh belum masuk makanan merepeks junkfood, teringin carbonated drinks dan etc etc etc.. mengata kat diri sendiri disaat sedang mengandung.. hehe)

Nutrisi apa yang diperlukan oleh ibu yang mengandung?

" Dalam sebuah dunia yang ideal – bebas dari mabuk hamil atau makanan yang tidak disukai – diet seimbang adalah apa yang wanita hamil perlukan. Tetapi dalam dunia nyata, vitamin-mineral tambahan antenatal adalah satu jaminan untuk membantu anda memenuhi keperluan nutrien anda. Tanya kepada doktor anda sama ada anda perlu mengambil vitamin tambahan atau tidak.

Asid folik adalah satu tambahan yang penting untuk diambil sebelum anda hamil – dan pada tiga bulan pertama atau lebih semasa kehamilan. Kekurangan vitamin B ini telah dikaitkan dengan kecacatan tiub saraf pada bayi seperti spina bifida. Positive Parenting, program pendidikan pakar yang ditubuhkan oleh Persatuan Pediatrik Malaysia menekankan bahawa asid folik tambahan perlu diambil untuk mencegah kecacatan kelahiran. Anda boleh dapatkan preskripsi daripada doktor anda.

Sesetengah pakar mencadangkan supaya anda mengambil makanan tambahan yang mengandungi 10 mcg Vitamin D setiap hari. Jika anda orang Asia dan anda memakai pakaian tertutup anda mungkin lebih berisiko untuk mengalami kekurangan Vitamin D. Berjumpalah dengan doktor anda untuk nasihat.

Semasa kehamilan, sesetengah wanita perlu mengambil
zat besi tambahan. Tahap zat besi akan diperiksa berkala semasa kehamilan anda dan doktor anda akan menasihatkan anda mengenai keperluan anda.

Jika anda adalah seorang vegetarian yang ketat, mempunyai penyakit seperti diabetis,
diabetis kehamilan, praeklampsia atau anemia atau jika anda mempunyai sejarah berat kelahiran yang rendah, berbincanglah dengan doktor anda mengenai makanan tambahan khas yang anda perlukan.

Ingatlah bahawa jumlah yang lebih banyak tidak selalunya lebih baik: Vitamin A tambahan yang mengandungi retinol, bentuk vitamin A berasaskan haiwan, boleh menjadi toksik kepada bayi dalam kandungan jika diambil dalam kuantiti yang banyak. Vitamin A jenis karotin berasaskan tumbuhan adalah selamat untuk kehamilan.
Dos yang tinggi bagi kebanyakan vitamin dan mineral boleh membahayakan bayi anda yang sedang membesar."

  Dipetik dari: babycenter.com.my

Kesimpulan yang dapat dibuat adalah ibu mengandung memerlukan zat serta mineral tambahan untuk membantu perkembangan bayi dalam kandungan supaya membesar dengan sihat. Dan Set Ibu Mengandung Shaklee lengkap dengan semua keperluan yang disarankan di atas.


Set Ibu Mengandung dari Shaklee
Set Ibu Mengandung Shaklee ini mengandungi Vitalea, B Complex, Ostematrix dan Vitamin C serta disarankan untuk menambah Omegaguard semasa Trimester 2 dan 3. Fungsi setiap vitamin yang diambil oleh ibu mengandung adalah sangat bermanfaat untuk bayi dan ibu tanpa perlu ditambah dengan asid folik dan obimin dari doktor.

Jadi kepada semua puan-puan kesayangan di luar sana yang sedang mengandung. Pilihlah hanya yang terbaik untuk diri dan bayi anda. Elakkan bahan bahan sintetik atau yang tidak pasti berkesan menyerap masuk dalam tubuh anda dan bayi. Pelihara bayi anda dari dalam kandungan lagi.

Tidak kira dimana jua anda berada di seluruh dunia, Mummy Vitamin boleh membuat penghantaran vitamin kepada anda. Hanya perlu hubungi untuk mengetahui caranya.

Hubungi kami segera
WhatsApp 0176398681
PM di Facebook :Noorirmayani Mohd Noor


No comments:

Post a Comment